سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با آداب خرید پنیر

ین روزها اگر برای خرید موادغذایی به فروشگاه‌های گرانقدر خصوصی زده باشید، در قسمت پنیرها با انواع و اقسام آن‌ها روبرو می شوید و احتمال دارد بی‌آنکه بدانید هر کدام به چه منظوری قضیه به کارگیری قرار می‌گیرند، یکی را که ظاهری اشتهاآورتر دارد، گزینش میکنید و به منزل میبیرید . 

در خانه، اعضای خانواده بنا بر ذائقه‌شان از این پنیر نو خوششان می آید یا این که خرید دوباره آن را منع می‌کنند . ما هم در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم این تنوع طعمی در دنیای پنیرها چه فوایدی برای شما داراست . 

 

پنیر 

نعناع 

یکی از طعم‌دهنده‌های پنیر، نعناع است که به هضم سریع‌تر موادغذایی کمک می‌کند . پنیر از منابع چربی و پروتئین هست و نعناع جان دار در آن می تواند به کسانی که مشکل هضم دارند، در هضم و جذب این ماده غذایی کمک کند . مصرف این پنیر با تعدادی برش خیار و گوجه‌فرنگی، قادر است صبحانه‌ای مناسب برای کسانی باشد که طولانی تر وزن دارا‌هستند یا این که از چاقی رنج می برند . 

 

پنیر 

خامه‌ای 

یکی از پرچرب‌ترین پنیرها، پنیر خامه‌ای میباشد که بدن کالری فراوانی با میل کردن آن اخذ می‌کند، بدین ترتیب کسانی که سوابق بیماری قلبی دارند، چربی‌خونشان بالاست و تپل محسوب می‌شوند، می بایست مصرف آن را به دست‌کم ممکن برسانند . ساخت این پنیر، سطح رسیدن ندارد بلکه به صورت جدید بسته‌بندی و برای فروش عرضه میگردد . اولین‌بار آمریکایی‌ها در سال 1872 آن را به دنیا معرفی کردند و در میانشان به اسم «فیلادلفیا» شهرت یافت . البته کالری فراوان، آن را به گزینه‌ای مناسب برای بچه‌های بدغذا و لاغر و کسانی که به سختی وزن می‌گیرند، تبدیل کرده میباشد . 

 

پنیر 

گردو و کنجد 

این پنیر نسبتاً کالری زیادی دارد چون به آن خامه و مقداری کنجد و گردو برای طعم‌دار کردن اضافه می‌کنند . معمولا طعم‌دهنده‌ها، اکثر برای تنوع‌دادن به اشکال پنیرها قضیه استعمال قرار می‌گیرند، اما گردو و کنجد موادغذایی چرب و منشا اسیدهای چرب لازم میباشند و می‌توان آن‌ها را به خصوص در برنامه غذایی بچه‌ها و نوجوانان که در مرحله رشد قرار دارند، گنجاند . 

تجهیزات فست فود

پنیر 

زیره 

این ادویه ضدنفخ است، به این ترتیب کسانی که مضاعف نفخ می‌کنند می‌توانند از آن برای طعم‌دار کردن پنیرشان استعمال ‌کنند . البته مقدار زیره اضافه شده در یک بسته پنیر برای بعضی افراد زیاد است، در این فیس می‌توان آن را با پاره ای پنیر بی آلایش کم‌چرب ترکیب کرد . در ضمن پنیر زیره، خامه هم داراست پس مراقب اندازه مصرف آن باشید تا بیش از مقدار مسئله نیاز انرژی دریافت نکنید زیرا در این فیس بیش تر وزنتان ضروری خواهد بود . 

 

پنیر 

گردو 

این پنیر با پودر گردو طعم‌دار گردیده می‌باشد و کالری متعددی دارد، بنابراین در حالتی که کسی می خواهد وزنش را تحت بیاورد، بایستی در مصرف این پنیر دقت کند . البته گردو ماده غذایی‌ای می باشد که به ادله اسیدهای چرب ضروری، می تواند چربی خون را کاهش دهد و به عامل طعم مناسبی که به پنیر می‌دهد، می تواند یک عامل جذب‌کننده برای مصرف روزانه آن باشد بنابراین سالمندانی که بنابه هر دلیلی، کم‌اشتها و ضعیف هستند، می توانند این پنیر را دستکم در وعده ناشتایی یا به عنوان شامی سبک مورد استفاده قرار دهند . 

 

پنیر 

فتا 

پنیر فتا نوعی پنیر در آب نمک است که تاریخچه آن به هزاران سال پیش و به کشور یونان برمی‌گردد . آن را از شیر گاو تنظیم می‌کنند و به دوران 3 تا یک سری ماه در آب نمک یا این که آب پنیر نگه می‌دارند . 

 

میزان چربی آن 30 تا 60 درصد میباشد بنابراین در تیم پنیر‌های نسبتا چرب جای میگیرد . البته بسته به گونه شیر مصرفی، می‌توان چربی آن را کاهش داد، بدین ترتیب در صورتی‌که باید چربی محدود دریافت کنید، به میزان چربی درج شده روی بسته‌بندی توجه داشته باشید . 

 

پنیر 

سالامی 

انگیزه از ایجاد این مدل پنیر، تولید تنوع در طعم هست به طوری که برای تولیدش، به آن خامه و کمی کالباس طولانی تر می‌کنند . از آنجا که دست‌کم مصرف فرآورده‌های گوشتی به برهان افزودنی‌هایی که دارند، سفارش می‌شود، صرفا برای آزمون مزه این نوع پنیر، آن را بخرید و هیچ زمان ذائقه‌ خویش و فرزندانتان را به مصرف مرتب آن عادت ندهید .