سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و معایب فست فود ها: فست فود آری یا خیر

در این مقاله کارایی داریم در مورد مزایا و معایب فست فود ها و این که تعیین قابل قبولی برای یک وعده غذایی به شمار می روند یا این که نه کلام کنیم .امروزه در هر جایی از جهان مردمان فست فود ها را می شناسند . آن ها برای صرف یک وعده غذایی یا این که داشتن یک قرار صمیمانه یا این که خانوادگی به فست فودها می فرایند و از تناول کردن غذا همپا با دوستان و اعضای خانواده لذت می مارک . غذاهای فست فودی نیز غذاهای خوش مزه ای میباشند که علاوه بر آن که سرعت بالا و سهل و آسان تهیه و فراهم می شوند، طعم و طعم خوب و دلپذیری هم دارند .

تجهیزات فست فود

مزایا 
و معایب فست فود ها: فست فود بله یا این که خیر مزایا 
و معایب فست فود ها: فست فود بله یا این که خیر 
فست فودها را همه می شناسند؛ انواع پیتزا، همبرگر، ساندویچ های گرم و سرد و چه بسا انواع ماکارونی و خوراک هایی که همه آن ها به نوعی بازه زمانی پاره ای برای فراهم سازی نیاز دارا هستند . بر پایه تحقیقات انجام گردیده در آمریکا از هر چهار نفر، یک نفر در روزفست فود مصرف می کند . بر اساس نتایج به دست آمده در همان پژوهش ها مشخص گردیده که 52درصد از اشخاصی که فست فود مصرف می کنند، آن را غذایی آسوده و سرعت بالا می دانند و دقت چندانی به تندرست یا ناسالم بودن آن ندارند، چرا که مورد اولیه یعنی راحتیو صرف بازه کم، برای آن‌ها در اولویت می باشد .

امروزه با گسترده شدن انواع فست فود فروشی ها، از هر مارک و از هر نوع، دیگر استعمال از فست فود برای تعداد زیادی از مردمان به تیتر قسمتی از معاش روزانه محسوب می شود .

اما کارشناسان همواره تلاش می نمایند در مورد استفاده از غذای سلامت اطلاع رسانی داشته باشند . همان طوری که در مسئله استفاده از فست فودها نیز مدام این نکته بیان شده می‌باشد که بعضی از فست فودها ضررهای بخش اعظمی برای سلامتی شخصی به همپا دارا‌هستند . چه بسا کارشناسان همواره یاد‌آوری می نمایند که ضررهای مصرف فست فود برای خردسال ها و نوجوانان بسیار بیش تر از بزرگسالان است . البته در غایت خود افراد مصرف کننده می باشند که در موضوع مصرف این جور غذاها می بایست تصمیم گیری کنند . مصرف بالای فست فود در سراسر عالم گویای این مقاله می باشد که علی رغم لحاظ کارشناسان مبنی بر ناسالم بودن برخی فست فودها و مضر بودن مصرف زیاد آن ها، اما باز هم این غذاهای پر سرعت و خوش طعم رده ویژه ای در برنامه غذایی مردم دارا هستند و روز به روز نیز بر تعداد طرفداران آن ها افزوده می شود .

امروزه ولی چندین از فست فودها معروف و تعالی سعی بر آن دارا‌هستند که منوی خود را به سمت سلامت تر شدن پیش ببرند . آن ها با بیشتر کردن غذاهاهی سلامت خیس به منوی خود کارایی می نمایند تا جوابگوی سلایق مختلف مشتریان باشند و حتی اشخاصی را جذب کنند که معتقتدند فست فودها غذاهای تندستی نیستند .

در این مطلب می خوا هیم یکسری از مزایا و معایب فست فود را برای شما ابلاغ کنیم تا شما بتوانید بهتر در موضوع این غذاهای خوش مزه تصمیم بگیرید .

مزایای 
فست فود 
صرفه 
جویی در زمان یک عدد از عوارض تعیین فست فود به جای رفتن به رستوران یا این که پختن غذا در منزل این میباشد که فست فودها سریع و در زمان کمی فراهم می شوند . در این عصر که دوره صنعت و سرعت میباشد بازه زمانی کمی برای طعام میل کردن و طعام پختن در کنار انجام دیگر عمل های روزانه باقی می ماند . به همین دلیل میباشد که فست فودها بهترین انتخاب غذایی به شمار می پروسه . یک غذای خوش مزه که در مدت کمی هم آماده میل کردن است .

راحتی 
انقطاع از پر سرعت و آسان و خوش مزه بودن فست فودها، یک عدد دیگر از کارداران محبوبیت آن ها، در دسترس بودن آن هاست . امروزه دیگر در هر کناره و کنار شهر و در هر خیابانی می توان یک فست فود فروشی پیدا کرد . دیگر نیازی نمی باشد در مدت گرسنگی یا این که بازه صرف وعده های غذایی به دنبال پیدا کردن رستوران باشید و یا این که بخواهید طاقت نمائید تا به منزل برسید . تنها کافی می‌باشد نگاهی به فضا خیابان یا جایی که می باشید بیاندازید تا بتوانید به راحتی یک فست فود فروشی با غذاهای آماده و خوش طعم پیدا نمائید .

داشتن 
غذاهای سالم امروزه دیگر غذاهای فست فودی صرفا به همبرگرو ساندویچ و پیتزا محدود نمی شوند . فست فودهای معذوف با بیشتر کردن اشکال غذاهای سالم و موثر کارایی می کنند تا مشتریان خویش را حفظ کنند . شما می توانید یک سالاد تهیه گردیده از سبزیجات و میوه های جدید را نیز در یک فست فود میل نمائید و حقیقتا از تناول کردن یک غذای تندرست و در عین حالا خوش طعم لذت ببرید .

تولید 
مجال های شغلی فست فود از به عبارتی برهه زمانی پیدایش مجال های شغلی فراوانی برای اشخاص متعدد به وجود آورده است . چه بسا بسیاری از علم آموزان آمریکایی با فعالیت کردن در فست فودها توانسته اند کسب درآمد داشته باشند .

معایب 
فست فود 
غذای 
ناسالم ارائه غذای ناسالم یکی از مطرح ترین و شناخته شده ترین معایب فست فود می باشد . ناسالم بودن فست فودها به عامل داشتن نمک دوچندان و نیز چنین چربی های غیر اشباع می‌باشد . به همین برهان می‌باشد که نباید بیش از اندارزه از فست فودها استفاده نمود .

ساخت 
چاقی طبق بررسی های انجام شده استعمال از فست فود در کودکان سبب ساز ایجاد چاقی می شود . ولی در بزرگسالان هم چاقی ناشی از مصرف فست فود وجود داراست اما در کودک ها به برهان این که بروز چاقی ممکن است سبب ساز شود که آن‌ها نتوانند مسیر معمول زندگی را طی کنند، این مورد زیاد مهم تر میباشد .

کاهش 
زمان غذا تناول کردن در خانه غذا میل کردن در خارج از منزل و در فست فودها منجر گردیده که امروزه افراد خانواده برهه زمانی کمتری را در کنار یکدیگر بگذرانند . زمان خوراک تناول کردن در عده خانواده هنگامی می‌باشد که اعضای خانواده در کنار یکدیگر عده می شوند و این قضیه بر تندرست خانواده زیاد تاثیر گذار است . ولی امروزه با ارتقاء فرهنگ به کارگیری از فست فودها این زمان در بسیاری از خانواده ها در درحال حاضر کاهش و از در بین رفتن میباشد .

مشکلات 
کاری در بعضا موردها چشم می شود که اشخاصی که در فست فودها یا این که در شغل ها دارای ارتباط به آن در اکنون فعالیت هستند، امنیت شغلی ندارند . برای مثال بیمه نمی شوند و یا حقوق کافی دریافت نمی نمایند .

علی رغم همگی این مزایا و معایبی که در مسئله فست فود بیان شد، فست فودها امروزه دیگر منتخب از تمدن تغذیه ای ما محسوب می شوند . در غایت این ما هستیم که بایستی تغذیه ای صحیح برای داشتن یک زندگی سالم را گزینش کنیم .